יום חמישי שמח! 

יין משמח לבב אנוש- וגם אני אוהב לשתות עם חברים.

אלכוהול משמש כמקור הנאה, משפר את היחסים החברתיים ויש לו גם יתרונות בריאותיים.
לדוגמה, הוא מדלל את הדם, דבר התורם למערכת הקרדיו וסקולרית.
אל תשמחו כל כך מהר, כדי ליהנות מהיתרונות שלו יש צורך במינון נמוך מאוד , מעבר למינון המומלץ היתרון מבוטל ואף מזיק...
מינון יומי מומלץ :
לגברים- 2 מנות ליום.
לנשים- מנה אחת ליום.
מנה: כוס יין, שליש בירה, צ'ייסר.
המינון המומלץ לאוכלוסייה הכללית ולא לספורטאים או לאוכלוסייה המעוניינת בירידה באחוזי שומן.

האלכוהול מורכב ממולקולות קטנות מאוד שמתחילות להיספג כבר בקיבה לעומת מזון שנספג ברובו במעי. לכן, האלכוהול יגיע למוח מהר יותר ותהיה השפעה מהירה יותר.
על אחת כמה וכמה שתייה על בטן ריקה-  "תעלה לראש" מהר בהרבה יותר.
הוא משפיע על המוח ומוריד את הרגישות של מערכת העצבים שלנו, לכן, ייתכן כי נרגיש משוחררים, רגועים ובטוחים יותר.
אבל יחד עם זאת הוא גורם לירידה בשיקול דעת, בקואורינציה אבל לא רק, אלכוהול מזיק ספציפית למתאמנים המעוניינים בהגדלת מסת השריר (או אתלטים אחרים) בכך שהוא יכול להפריע להתאוששות השריר, סינטזת חלבון, הידרציה. אלכוהול גם ישפיע על המוטיבציה וכמובן על המאזן הקלורי.

למרות שאלכוהול נספג במהירות הוא עובר מטבוליזם מאוד איטי והשפעותיו עדיין עלולות להשפיע על ביצועי הספורטאים עד ל -48 שעות לאחר המשקה האחרון.
שתייה של כ2-3 מנות אלכוהול ההשפעה הישירה יכולה לגרום ל:
- הפחתת כוח השריר
- פגיעה בשיווי משקל וקואורדינציה בין איברים- לדוגמה קשה להביא את האצבע לאף 😊
- תיאום מוטוריקה עדינה וגסה
- הגברת העייפות – פירוק ופינוי האלכוהול מהגוף מתרחשים בכבד והכליות. תהליך זה יבוא על חשבון פירוק סוכר או חומרים אחרים שחשובים לתפקוד תקין של הגוף. כלומר, תתכן ירידה ברמות הסוכר (הנגאובר) והתייבשות.
-ריקון מאגרי גליקוגן והשפעה לרעה על הסיבולת.
- התייבשות - השפעה על תפקוד הכליה – כדי לסלק את האלכוהול מהמערכת, הכליות מסלקות כמויות גדולות של מים. כמו כן, האלכוהול פוגע ביצירת הורמון אנטי משתן וכך נאבד המון נוזלים בשתן. ההתייבשות תגרום לירידה בביצועים ספורטיביים, להנגאובר (יחד עם ירידה ברמות הסוכר) ולצבירת נוזלים ביום שלמחרת כפיצוי.
כלומר, ייתכן שתרגישו נפוחים למחר- אל תחפשו לפצות על כך ע"י ויתור על ארוחות. הנפיחות היא תוצאה של השתייה ולאו דווקא עלייה במסת השומן.
- השפעה על התאוששות תאית – נוכחות של אלכוהול במערכת פוגעת בייצור חלבון ולכן, לא ניתן לבנות שריר.
אם כל זה לא מספיק אז לאלכוהול גם ערך קלורי:
-כוס יין (כ175 מ"ל): 120-200 קלוריות (תלוי צבע ויובש)
-חצי ליטר בירה: 225 קלוריות
-משקאות מזוקקים (כ40% אלכוהול): צ'ייסר - 70 קלוריות, שוט - 140
-מעורבב עם מיץ/רדבול: כ220 קלוריות ל100 מ"ל
-קוקטיילים: 150-300 קלוריות
-ליקרים: 70-100 קלוריות לצ'ייסר
לסיכום, אם אתם בוחרים בכל זאת לשתות אלכוהול שתו הרבה מים, תגבילו את עצמכם בכמות, תערבבו עם משקאות דיאט במקום רגילים, תאכלו לפני, אבל, לא שומן כי זה יעכב את ספיגת האלכוהול וייתכן ותצטרכו לשתות יותר כדי לקבל את ההשפעה אותה אתם מחפשים.
ותעשו טובה אם אתם שותים - אל תנהגו  (חייב מסר בטיחותי 😊)

 
דף הבית טלפוןפייסבוק