כתבה מתוך ynet
המהפך של טוני
המהפך של טוני

טוני אלמוג היה ילד שמן, נער שמן וגבר שמן, עד שבגיל 24 הוא החליט לשנות את המציאות. הוא ירד במשקל וגם באחוזי השומן, החל לעבוד כדוגמן ועוסק היום בייעוץ לתזונה בריאה ואורח חיים בריא. לאחר שהשתתף בתחרות "מר פיזיק" והגיע לגמר, הוא אומר: "אל תוותרו לעצמכם"

רות נווה פורסם:

טוני היה ילד שמן מאז שהוא זוכר את עצמו. "כבר בגיל 13 שקלתי 80 ק"ג", הוא מספר. "לא הייתה לי מודעות לתזונה נכונה או לשמירה על משקל תקין. אכלתי הכל. בגיל הנעורים כבר הייתי עמוק בתוך דיאטות אינסופיות, אבל זה היה פינג פונג. רזיתי אחרי כל מיני דיאטות כסאח למיניהן, ומיד כשהייתי מפסיק לשמור על הדיאטה, הייתי משמין בחזרה".
 
כשהשתחרר מהצבא נסע טוני בן ה-28 מתל אביב לטייל בעולם. "גם בטיולים בעולם הייתי ממש "אקורדיון" מבחינת המשקל, עד שהגעתי לבנגקוק". הוא החליט לעצור לכמה חודשים בבירת תאילנד ויום אחד צדה את עינו מודעת דרושים לדוגמנים. "הצבתי לעצמי מטרה להגיע לנתונים שנדרשו שם, אבל הפעם החלטתי לעשות את זה בצורה מסודרת ונכונה

הוא שילב את הידע שהיה לו כבוגר קורס תזונת ספורט בוינגייט עם ידע שלמד בתאילנד על תזונה נכונה ופעילות גופנית, והתוצאות לא איחרו לבוא. הוא רזה כמעט 20 ק"ג בזמן קצר, ולאחר שהתאמן בחדר כושר עם קבוצה שחבר אליה והציג מראה מחוטב - הגיש מועמדות למשרת דוגמנות והתקבל.
אבל הבעיה הייתה לשמור על הקיים. "כי כבר היה לי ניסיון בלרזות המון פעמים, אבל לא נשארתי רזה". כדי לשמור על המשקל והמראה הבריא, טוני החליט להפוך את אורח החיים הבריא למקצוע. "ידעתי שאני יכול להוות דוגמה לאנשים ולעזור להם לחיות בריא".

הוא חזר לארץ והחליט לפתוח עסק לייעוץ תזונתי ואורח חיים בריא. "באתי עם המון ניסיון וידע מהמזרח וידעתי שאני יכול להשפיע על חיים של אנשים", הוא מסביר. "פרסמתי את התמונות שלי בפייסבוק, והתחלתי לקבל המון פניות".


ירידה במשקל היא גם ירידה באחוזי השומן?

"זו נקודה שחשוב להבהיר. אמנם ירדתי במשקל, אבל מנגד עליתי במסת השריר. כששקלתי 110 ק"ג, היו לי 25% שומן, ועכשיו רק 8% שומן. ככה שבעצם ירדתי 18 ק"ג של שומן".
איך השתנה התפריט היומי שלך? 
"קודם כל הפסקתי עם האלכוהול. כולם שותים כל הזמן בלי לחשוב, אבל אלכוהול משמין. בנוסף לכך, אני מקפיד על צריכת חלבונים, לא נוגע בג'אנק פוד, משתדל לאכול בחוץ כמה שפחות ובעיקר שוקל כל מנה. אני רוצה לדעת בדיוק מה אני אוכל וכמה".

אבל איך מצליחים להגיע למראה כזה שרירי?
"אני עובד על העניין. אבל לא מתאמן שעות על גבי שעות בחדר הכושר, צריך לדעת להתאמן באופן ממוקד".

פרויקט השמנה
"הבעיה היא, ואני מכיר אותה מקרוב, יותר מכולם, כאמור, היא לא לרזות אלא לשמור על אורח חיים בריא", הוא אומר. "החלטתי לפצוח בדיאטת השמנה, כדי להעביר את המסר שאפשר מהר מאוד לחזור ולהשמין שוב".

לא הפחיד אותך לא להצליח לרזות בחזרה?
"לא. כי ידעתי בדיוק מה אני עושה. התחלתי לאכול המון, התאמנתי באימוני כוח, כך שעליתי מהר מאוד במשקל אבל לא איבדתי את מבנה הגוף".
אחרי שהגיע למשקל היעד, הוא פשוט עשה את הדרך בחזרה. "עסקתי בחיטוב כל הזמן ופגשתי בסגן נשיא איגוד IBFF לעיצוב הגוף שעודד אותי להתאמן ולגשת לתחרות "מר פיזיק" - אלוף הגוף החטוב".

טוני התאמן לתחרות ולפני כחודש וחצי השתתף בה ואף הגיע בגמר. הוא ממשיך להתאמן לקראת התחרות הבאה שתיערך בחו"ל, ובטוח שאת חותמו על אורח חיים בריא, הוא כבר טבע. "חשוב מאוד לא לוותר לעצמכם ולשמור על הקיים, הכי קל להשמין שוב, והוכחתי את זה".

הוא מוסיף ואומר: "אני מקווה להמשיך לייעץ על תזונה ואורח חיים בריא וגם להגיע לצמרת העולמית בתחום חיטוב הגוף".
עצות הדיאטה של טוני
תפסיקו לוותר. "בכל פעם שאתם מוותרים לעצמכם, אתם בעצם גורמים לעצמכם נזק. כדאי מאוד להתעקש על הבריאות שלכם".

אם אתם רוצים לפרוש, תחשבו למה התחלתם. "זה יגרום לכם להבין למה עשיתם את זה מלכתחילה. זה מאוד חשוב".
האימון הכי גרוע שזה זה שלא עשית אותו. "תעשו אימון קצר או ארוך, פעם בשבוע או כמה פעמים בשבוע, העיקר שתעשו. כל עשייה טובה יותר מאי עשייה".